2012/12/06

Miss my stars. 私のスターたち。

My two big stars in animation field have passed away in this month. Mr. Fyodor Khitruk and my friend Mr. Gerrit van Dijk.

Mr. Khitruk. My best friend introduced me his animated films and I love them, especially "Winnie the Pooh" is the best film to me. I wish I could meet him in my future.

Mr. Dijk. I met him in Hiroshima'10. His talk was so nice and made me laugh. He was so charming and great man. also love his art works.
When I found him in Monstra'11 Portugal, I did not say hello because thought he had not remembered me. Later, I got a chance to tell it to him. He remembered me!! I should have said hello at that time. Now, impossible. I am so sorry and can't believe the death.

Thank you very much for giving me great power.
In deepest sympathy.


アニメーション界の大御所で、私のスターのヒョードル・ヒトルークさんと、お友達のヘリット・ファン・ダイクさんが先日お亡くなりになりました。

ヒトルークさん。親友が彼の作品をいろいろと教えてくれたんです。私は一目で気に入りました。中でも『くまのプーさん』は本当に素晴らしいです。いつか彼に会えたらなと夢見ていました。

ヘリットさん。彼とは2010年の広島国際アニメーションフェスティバルで知り合いました。ユニークなトークで笑わせてくれました。とてもかわいらくし、素敵な方でした。彼の作品も大好きです。
ポルトガルのモンストラ映画祭に行った時、彼を見かけたのに、絶対覚えてないだろうと思って声をかけなかった。後でそのことを彼に話したら、彼は私のことを覚えていてくれました。あの時声をかければよかったなと、後悔しています。未だに彼の死が信じられません。

お二人とも、私にとても素敵なものを与えてくれました。ありがとうございました。
ご冥福をお祈りします。

0 件のコメント:

コメントを投稿